Pielęgnacja

Jakie witaminy są potrzebne, aby mieć zdrowe włosy?

Mar 24, 2017 przez

Pielęgnacja włosów nie opiera się tylko na kosmetykach i przyzwyczajeniach dotyczących mycia, suszenia czy stylizowania. To w znacznej mierze odżywianie włosów i dostarczenie składników, witamin oraz minerałów do kosmyków. Zdrowa oraz zbilansowana dieta to sposób na naturalne piękno.



witaminy na włosy

Witaminy wzmacniające włosy

Za wzrost i rodzenie się nowych włosów odpowiadają komórki włosowe, których ilość zależna jest od protein w kreatynie. Jest to podstawowy budulec kosmyków, który do prawidłowej pracy wymaga stałej obecności składników odżywczych. W przeciwnym wypadku pasma stają się kruche, łamliwe, włosy zaczynają wypadać, wyglądają na oklapnięte oraz pozbawione blasku.

Jakie witaminy na włosy?

Specjaliści są zgodni, że organizm znacznie szybciej przyswaja składniki odżywcze dostarczane wraz z pożywieniem. Wchłaniają się lepiej niż suplementy diety w tabletkach. Jakie witaminy na włosy oraz paznokcie powinnaś wprowadzić do jadłospisu?
Witamina A odpowiedzialna jest za poprawę kondycji włosa. Osoby z jej niedoborem skarżą się na słabe i wypadające włosy, a niekiedy też na problemy skórne.

Bardzo istotne dla zdrowia są witaminy z grupy B. Każda ma nieco odmienne działanie. Będąca źródłem kwasu pantotenowego witamina B5 stymuluje wchłanianie składników odżywczych, a także usprawnia pracę i rozwój komórek. Warto zwrócić uwagę na kosmetyki, które zawierają witaminę B3 zwaną niacynamid. Aktywna postać tej witaminy wnika w strukturę włosa i nawilża go.

produkty Fortesse

Witamina B6 na włosy wespół z B12 zapobiegają wypadaniu włosów oraz odpowiadają za ich kolor i naturalny wygląd. Jeśli chcesz cieszyć się piękną fryzurą, to powinnaś zadbać o odpowiednią ilość witaminy C oraz E. W ten sposób poprawisz mikrokrążenie w skórze głowy.

Jednak witaminy do włosów nie są wystarczające. Niezbędne są też inne mikroelementy, takie jak żelazo, cynk czy miedź, które między innymi przyspieszają wzrost kosmyków. Niedobór składników grozi wypadaniem włosów oraz łysieniem. Kobiety muszą stale kontrolować obecność żelaza we krwi, bo każdego miesiąca wraz z miesiączką tracą mikroelementy. U ciężarnych występuje podobna sytuacja – składniki odżywcze pobierane są przez dziecko. Dlatego dieta powinna być zrównoważona i bogata w witaminy odpowiedzialne za włosy.

Witamina na włosy, czyli dieta w służbie piękna

Przekonaj się, co musisz jeść, by wyglądać fenomenalnie. Przedstawiamy krótką ściągawkę na temat witamin oraz składników odżywczych.

Bogatym źródłem witamy A są zielone warzywa (m.in.: brokuły, kapusta, szpinak), dynia, marchew, dzika róża, tran, podroby, pomidory oraz pomarańcze.

Witamina B na włosy to głównie warzywa liściaste oraz ogórki, które zawierają cały kompleks składników odżywczych. Najbardziej potrzebne dla zdrowej kondycji włosów są trzy witaminy z tej grupy. B5 znajdziesz w jajkach, rybach, cytrusach, fasoli, kalafiorze oraz innych nieprzetworzonych warzywach. Z kolei marchew, cytryna, szpinak oraz ziemniaki to ogromne pokłady witaminy B6. Bardzo ważna witamina B12 kryje się w drożdżach, żółtkach jajek, drobiu oraz produktach pełnoziarnistych i nabiale.

Jeśli zadajesz sobie pytanie, jakich witamin potrzebują włosy, to nie zapominaj, że witamina C to nie tylko strażnik odporności, ale też naturalna ampułka na piękne kosmyki. Oprócz cytrusów i kiszonej kapusty, znajdziesz ją w porzeczce, szpinaku oraz pietruszce.

Inne ważne minerały to cynk i miedź. Cynk znajduje się w jajach, orzechach, ziarnach soi oraz w chudym mięsie, a miedź to składnik występujący w zielonych warzywach oraz w orzechach.

Niezbędne dla zdrowia jest żelazo, którego pokaźnym źródłem są podroby, mięsa oraz zielone warzywa, suszone owoce i orzechy, produkty pełnoziarniste.

<