Pielęgnacja

Jak stosować kwasy na włosy? Rozwiejemy Twoje wątpliwości!

Maj 15, 2018 przez

Suche włosy lubią, kiedy o nie dbasz. Tak, tak… i nie ma w tym nic dziwnego. Każdy lubi, gdy się o niego dba. Czemu miałabyś odmawiać tego swoim włosom? Zadbaj o nie dzisiaj, a zobaczysz, jak szybko Ci się odwdzięczą pięknym wyglądem. Pytasz: jak? To proste! Kwasy na włosy – to właśnie Twoje rozwiązanie. Przekonaj się.

W pielęgnacji włosów co chwilę pojawiają się jakieś nowe trendy. Naturalne kosmetyki, szampony bez SLS, domowe wcierki i płukanki do włosów. A z drugiej strony inni przekonują Cię, że tylko suplementy diety i odpowiednie kosmetyki przyniosą Twoim przesuszonym włosom ukojenie. Tymczasem istnieje jeden sprawdzony i bardzo skuteczny sposób na rozwiązanie tego problemu – kwasy. Substancje, które dała nam natura.

Kwasy na włosy

Jak działają kwasy na włosy?

Kwasy domykają łuski włosów, dzięki czemu nie masz problemu z rozczesaniem ich. Struktura kosmyków staje się wygładzona, bardziej odporna na wpływ czynników zewnętrznych. Nadają im połysk i ładny wygląd. Jeśli użyjesz kwasów po farbowaniu, zatrzymasz kolor na dłużej. Kwasy pełnią również rolę ochronną. Zabezpieczą korę włosów przed promieniowaniem UV i metalami ciężkimi. Sprawią, że kosmyki będą gładkie i lśniące. Zdrowe włosy również potrzebują pielęgnacji kwasami. Głównie dlatego, że na ogół szampony i mydła, które stosujemy do ich oczyszczania, mają odczyn zasadowy, niezbyt korzystny dla kosmyków. Rozchylają one łuski włosów, zmieniając ich strukturę i barwę oraz pH skóry głowy.

Po które kwasy warto sięgać?

Bardzo suche włosy lubią kwas hialuronowy. To naturalny składnik wszystkich tkanek w organizmie, który odpowiada za zdolność wiązania wody. Nawilżone kosmyki są bardziej elastyczne i błyszczące. W pielęgnacji włosów stosuje się go jako serum na suche, rozdwojone końcówki, dodatek do maseczek, szamponów i odżywek oraz jako serum nawilżające włosy.

Drugim popularnym kwasem w pielęgnacji włosów jest kwas behenowy. Ma on silne właściwości konserwujące, odżywcze i nabłyszczające. Świetnie regeneruje zniszczone łuski i zapobiega rozdwajaniu się końcówek. Kwas ten znajdziesz w olejach z orzeszków ziemnych oraz nasionach drzewa moringa. Możesz go także kupić samodzielnie i stosować, podobnie jak kwas hialuronowy, jako dodatek do kosmetyków lub jako serum.

Lśniące włosy to zaleta także kwasu linolowego. Hamuje on utratę wody z włosów, reguluje pracę gruczołów łojowych, zmniejszając tym samym produkcję sebum i regeneruje popękaną skórę głowy. Kwas linolowy znajduje się w oleju lnianym, z pestek winogron, słonecznikowym i sojowym.

Pielęgnacja kwasami

Czy kwasy z diety też pomogą?

Kondycję włosów poprawisz sięgając również po kwasy w pożywieniu. Na przykład kwasy omega-3 i 6 wzmacniają keratynę włosów, dzięki czemu stają się one mocniejsze i odporne na działanie czynników środowiskowych. Dieta bogata w kwasy omega-3 i 6 sprawi, że włosy nie będą się łamać, a ich skłonność do rozdwajania znacznie się zmniejszy. Jedz więc dużo tłustych ryb morskich, owoców morza, nasion lnu, orzechów oraz migdałów.

Na zdrowie Twoich włosów korzystnie wpłynie również kwas foliowy. Odpowiedzialny za wzrost włosów i ich regenerację. Niedobór kwasu foliowego może przyczynić się do łamania włosów i negatywnie wpłynąć na ich strukturę. Znajdziesz go m.in. we wszystkich ciemnozielonych warzywach, wątróbce, nasionach słonecznika, pomarańczy, zielonym groszku, awokado, burakach, fasoli, szparagach czy soczewicy.

Kwasy z diety

Istotną rolę w pielęgnacji włosów odgrywa także kwas pantotenowy. Wiedziałaś, że to nic innego jak witamina B5? Ma ona liczne właściwości i jest bardzo ważna dla naszego zdrowia. Jej niedobory powodują nie tylko wypadanie włosów, ale również zaburzenia działania układu krwionośnego. Kwas pantotenowy wspomaga pigmentację włosów i odgrywa kluczową rolę w budowie łodyg włosów. Reguluje on produkcję sebum i pomaga odzyskać równowagę przesuszonej skórze głowy. Witaminę B5 znajdziesz m.in. w tłustych rybach, brązowym ryżu, otrębach pszennych, pełnoziarnistym chlebie, pełnym mleku i serach oraz ziemniakach, brokułach, w awokado, pomarańczach i bananach.

Już dzisiaj zacznij stosować kwasy na włosy, a już niebawem zobaczysz, jak odmieniły się Twoje kosmyki.