Pielęgnacja

Biotyna – sekret pięknych włosów!

Sty 12, 2017 przez

Wypadają Ci włosy? Skóra głowy nadmiernie się przetłuszcza? Masz zmiany na skórze? To znak, że być może brakuje Ci witaminy H, czyli biotyny.

Przetłuszczanie się skóry głowy to dość uciążliwy problem, zwłaszcza dla osób, które mają długie włosy i muszą je myć codziennie. Za ten niedogodny stan odpowiadają androgeny – męskie hormony, które w nadmierny sposób pobudzają pracę gruczołów łojowych. Aby zmienić ten stan rzeczy, należy zadbać o poziom męskich hormonów we krwi. Pomocna w tym wypadku będzie biotyna, gdyż działa na gruczoły łojowe i stabilizuje ich pracę.

Co to jest biotyna ?

Co to jest biotyna?

Biotyna,( z greckiego bios = życie ) nazywana witaminą H lub witaminą B7 oraz witaminą urody, należy do witamin z grupy B rozpuszczalnych w wodzie. To złożony kwas organiczny, który zawiera siarkę. Jest odporna na działanie wysokich temperatur, więc gotowanie czy smażenie nie mają wpływu na jej zawartość w produktach. Biotyna wpływa na prawidłowe funkcjonowanie skóry i włosów, zapobiega łysieniu i siwieniu. Stabilizuje poziom glukozy we krwi, wpływa na pracę układu nerwowego, bierze udział w tworzeniu hemoglobiny, poprawia samopoczucie i witalność.

Wypadanie włosów - niedobór biotyny

 Niedobór i nadmiar biotyny

Dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę wynosi 0,2 mg. W zależności od problemu powinnaś ją przyjmować od miesiąca do nawet pół roku. Najlepiej jednak skonsultuj to z lekarzem.
Niedobór biotyny mogą powodować kuracje antybiotykowe hamujące rozwój bakterii (zwłaszcza oksytetracykliny i sulfonamidy), na które wrażliwe są bakterie produkujące biotynę. Jej niedobór prowadzi do zmatowienia i łamliwości włosów, łysienia, łojotokowego zapalenia skóry, rozdwajania się paznokci. Niektóre z Was mogą zauważyć objawy neurologiczne takie jak halucynacje, depresja, senność, nerwowość, uczucie lęku, paraliż czy osłabienie systemu immunologicznego. Objawami niedoboru mogą też być cierpnięcie dłoni, anemia, powiększenie wątroby, zmiany skórne czy łuszczenie się skóry. Wypadanie włosów może być pierwszym objawem niedoboru biotyny
Na niedobór biotyny szczególnie narażone są te z Was, które przyjmują tabletki antykoncepcyjne oraz biorące przez dłuższy czas antybiotyki, gdyż te niszczą florę bakteryjną w jelitach.

Nadmiaru biotyny na razie nie zanotowano, jednak tak jak każdej pojedynczej witaminy nie powinnaś jej zażywać przez długi czas, gdyż może to prowadzić do zaburzenia równowagi witaminowo-minerałowej w Twoim organizmie. Nadmiar biotyny usuwany jest z moczem, zatem nie ma dużego zagrożenia jej kumulacji i przedawkowania.

Hairvity - źródło biotynyŹródła biotyny

Najbogatszym źródłem biotyny są: wątroba wołowa, soja, ugotowane żółtko, orzechy włoskie i laskowe, sardynki i migdały. Powinnaś też jeść: groch prażony, czekoladę, kalafiora, grzyby, ryż naturalny, mąkę pełnoziarnistą, szpinak, kraby, szynkę, marchew, pomidory i chudy ser.

Już wiesz jak ważna dla funkcjonowania Twojego organizmu jest biotyna. Na polskim rynku znajdziesz wiele preparatów zawierających tę witaminę. Jednym z nich jest Hairvity, suplement diety, który pomoże sprawić, że Twoje włosy odzyskają dawny blask, zdrowie i sprężystość. Można też stosować do codziennej pielęgnacji włosów nutrikosmetyki zawierające biotynę na przykład z kolekcji Fortesse

 

Print Friendly

4 thoughts on “Biotyna – sekret pięknych włosów!”

  1. Pingback: Jak stres wpływa na moje włosy? Hairvity Blog – Włosy pełne witamin
  2. Trackback: Jak stres wpływa na moje włosy? Hairvity Blog – Włosy pełne witamin
  3. Pingback: Lakier do włosów - na co zwrócić uwagę? Hairvity Blog – Włosy pełne witamin
  4. Trackback: Lakier do włosów - na co zwrócić uwagę? Hairvity Blog – Włosy pełne witamin
  5. Pingback: Suplement na włosy - czy warto? Hairvity Blog – Włosy pełne witamin
  6. Trackback: Suplement na włosy - czy warto? Hairvity Blog – Włosy pełne witamin
  7. Pingback: Siwienie – jak pokonać ten problem? Hairvity Blog – Włosy pełne witamin
  8. Trackback: Siwienie – jak pokonać ten problem? Hairvity Blog – Włosy pełne witamin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *